LinkedIn - KAKO POMAŽE U BIZNISU !
LinkedIn je društvena mreža koja povezuje poslovne ljude i omogućava im da:
- dele informacije (networking, kontakti, upoznavanje)
- promovišu sebe i stupe u kontakt sa headhunterima
- dobiju odgovore na pitanja
- promovišu svoj biznis.
Malo statistike:
- LinkedIn je najveća društvena mreža za poslovne ljude i kompanije sa više od 120 miliona članova u više od 200 zemalja sveta.
- LinkedIN u Srbiji ima preko 40,000 članova i godišnji rast je +30%!
- Svakog sekunda, najmanje dve nove osobe otvore nalog na LinkedInu.
- Više od 2 miliona kompanija ima profil na LinkedIn Company Pages.
- Direktori svih kompanija sa liste Fortune 500 za 2011. godinu su članovi Linkedina.
Kao mreža poslovnih ljudi, LinkedIn može da vam pomogne da:
IZGRADITE I JAČATE LIČNI BREND
Odličan način da promovišete sebe kao stručnjaka u svojoj oblasti poslovanja jeste da kreirate potpun, dobro isplaniran i linkovan profil. Vaš profil objedinjuje i pokazuje vaša profesionalna i poslovna dostignuća. Bez profila ne možete da se povežete ni sa kim na LinkedInu i drugi korisnici ne mogu da saznaju za vas. Stoga je kreiranje profila jedan od prvih koraka koje treba da preduzmete. Bitni elementi profila koji određuju kako će vas drugi pronaći na LinkedInu su:
- Profesionalna fotografija je najbolja prilika za pozitivan prvi utisak koja utiče na odluku da li će ljudi da se povežu sa Vama ili ne.
- Zaglavlje (Headline) je deo koji se pojavljuje ispod Vašeg imena i prvo što drugi vide kad posete Vaš profil. Takođe se pojavljuje u rezultatima pretrage na LinkedInu. Ovo je ključni element profila koji određuje ko ste vi, nivo koji ste dosegli ili ka kom težite. Imate 120 znakova da opišete ko ste i šta možete da učinite za druge. LinkedIn algoritam pridaje veliki značaj tekstu u zaglavlju kad rangira članove prilikom pretrage. Fotografija i zaglavlje su prvo što posetioci vašeg LinkedIn profila vide (kliknite na fotografiju ispod da je uvećate i otvorite u novom prozoru).
- Sadašnje radno mesto (Current Position) i prethodna radna mesta (Past Positions). Navedite i opišite detaljno svaku svoju funkciju, radne zadatke i rezultate.
- Obrazovanje (Education). Navedite sve obrazovne institucije koje ste pohađali. To će vam pomoći da povećate mrežu kontaka, jer mnogi pretražuju bazu LinkedIn članova po školama i fakultetima kad žele da pronađu ljude sa kojima bi se povezali.
- Preporuke (Recommendations): LinkedIn smatra da je profil potpun ako imate tri preporuke. Preporuke su potvrde da ste pomogli ljudima i da su informacije koje ste naveli o sebi tačne. Možete da dobijete preporuke za prethodna i sadašnja zaposlenja. Preporuke mogu da vam pomognu da privučete nove klijente i kupce za svoje proizvode ili iskoristite poslovnu priliku.
- Web-sajtovi (Websites): LinkedIn vam omogućava da dodate tri web-sajta. Kad dodajete link ka svom sajtu, u padajućem meniju možete da izaberete između više opcija kao što su: Personal Website, Company Website, Blog, itd. Izaberite Other: i iskoristite mogućnost da promenite naziv linka (takozvani anchor tekst). Ako linkujete ka kompanijskom sajtu, dodajte ključne reči za koje želite da se sajt rangira na Internet pretraživačima. Na primer: Finansijski Snowboard. Privlačno i zanimljivo ime sajta ili bloga će zaintrigirati posetioce vašeg profila da kliknu ga posete.
- Twitter. Dodajte link ka Twitter profilu. Možete da dodate više Twitter naloga, a možete i da integrišete Twitter sa LinkedInom. Ako ne želite da se svaki vaš tvit pojavljuje na vašem LinkedIn status, izaberite opciju da delite samo tvitove koji sadrže #in.
- Korisnička URL adresa: Modifikujte javnu URL adresu svog profila. Na primer:http://rs.linkedin.com/in/gorankaradojcic, http://rs.linkedin.com/in/bojanscepanovic. Tako ćete da optimizujete profil da se pojavi u rezultatima pretrage na Internet pretraživačima za vaše ime. Ovo je bitan deo izgradnje ličnog brenda.
- Rezime (Summary) je deo profila u kom možete detaljnije da se predstavite i kažete šta možete da uradite za druge. Upotrebite reči koje najbolje opisuju vaše sposobnosti, znanja, veštine i dostignuća.
- Specijalnosti (Specialties): Reči i fraze iz ovog dela profila će vam pomoći da se pojavite u rezultatima pretrage na LinkedInu. Zato dobro razmislite, istražite i upotrebite reči koje koristi vaša ciljna grupa da pronađe stručnjaka vašeg profila, s vašim iskustvom ili usluge koje pružate.
Vaš LinkedIn profil je značajan deo Vašeg javnog imidža i kredibiliteta. Promovišite svoj profil na web-sajtu, blogu ili u imejl potpisu dodavanjem dugmeta View My Profile on LinkedIn.
Izaberite opciju da Vaš LinkedIn profil bude javan kako bi drugi korisnici mogli da Vas pronađu i kontaktiraju.
Vlasnici kompanija i njihovi zaposleni mogu da kreiraju kompanijski profil, odnosno kompanijsku stranu.
PROŠIRITE MREŽU KONTAKATA
LinkedIn vam daje priliku da vrlo brzo povećate mrežu svojih kontakata:
- Pretražite svoje imejl kontakte i vidite ko već ima profil na LinkedInu,
- Pronađete kolege sa bivših i sa sadašnjeg radnog mesta.
- Pronađete školske drugove i kolege sa fakulteta.
- LinkedIn koristi sistem konekcija da vam preporuči korisnike koje možda znate. Što više konekcija imate, to će vaša mreža kontakta brže rasti.
Dodavanjem konekcija povećavate verovatnoću da će ljudi pronaći vaš profil kad traže nove saradnike i poslovne partnere.
IZGRADITE REPUTACIJU I AUTORITET
LinkedIn vam nudi više načina da pokažete da ste stručnjak u svojoj oblasti poslovanja, da steknete reputaciju i stručni autoritet.
- Preporuke. Jedan od načina su preporuke drugih korisnika. Najbolji način da dobijete preporuke jeste po principu: Dajte, i daće vam se. Preporučite svoje saradnike i oni će rado uzvratiti uslugu.
- LinkedIn Answers. Odgovori su sjajan način da demonstrirate znanje i stručnost u svojoj oblasti. Korisnici ovde postavljaju pitanja iz različitih oblasti na koja možete da odgovorite. Linkedin bira i posebno ističe eksperte u svakoj oblasti prema broju najboljih odgovora koji su dali. Ako govorite (pišete) engleski jezik, imate priliku da povećate svoj autoritet iz određene oblasti i privučete pažnju na sebe, kako korisnika širom sveta, tako i vaših konekcija i korisnika iz zemlje.
- Linkedin Grupe. Na LinkedInu ima mnogo grupa u kojima možete da se povežete sa ljudima iz vaše industrije. Ako ste aktivan korisnik, možete da dospete na početnu stranu grupe kao najuticajniji korisnik (Top Influencer) i povećate svoju vidljivost i prepoznatljivost. Možete da se učlanite u najviše 50 grupa. Pored toga, ako imate mnogo konekcija možete da pokrenete grupu i pozovete svoje kontakte da se pridruže grupi.
POVEĆATE POSEĆENOST SAJTA ILI BLOGA
Poznato je da mnogi koriste društvene mreže da bi promovisali sadržaj i povećali posećenost sajta ili bloga. Kad je LinkedIn u pitanju, možete da delite linkove sa:
- samo konekcijama;
- grupama kojima pripadate; ili
- javno sa svima koji posete vaš profil.
Međutim, korisitite ovu mogućnost sa merom i nemojte da bombardujete svoje kontakte i druge posetioce linkovima, jer to može imati suprotan efekat od željenog.
PROMOVIŠETE BLOG
Pored toga što možete da dodate link ka ličnom ili kompanijskom blogu na profil, možete da promovišete i feed bloga pomoću LinkedIn aplikacija kao što su WordPress i Blog link. Ovo je dobra prilika da omogućite drugima da letimično pogledaju sadržaj vašeg bloga. Promocijom bloga jačate lični brend, jer su blogovi odličan način da demonstrirate svoje znanje i stručnost u određenoj oblasti ili način razmišljanja.
Pored toga, dodajte na svoj blog LinkeIn dugme za deljenje da omogućite posetiocima bloga da dele vaše postove na LinkedInu.
PRIVUČETE POTENCIJALNE KUPCE ILI KLIJENTE
Prisustvo na LinkedInu, kao i na drugim društvenim mrežama, mogu da povećaju vidljivost vašeg brenda. Preporuke konekcija su najbolji način da se vaši potencijalni klijenti i kupci uvere u vašu stručnost i kvalitet proizvoda i usluga. Nelsonova globalna anketa onlajn kupaca pokazuje da 90% ljudi veruje preporukama ljudi koje poznaje.
ISTRAŽUJETE KONKURENCIJU
LinkedIn je pretraživač, što znači da vam omogućava pretraživanje i pronalaženje korisnih informacija u njihovoj bazi. Možete da saznate mnogo informacija o konkurentima. Na primer, da li njihovi zaposleni brzo menjaju kompaniju? Koji profil ljudi radi za njih? Kakvo iskustvo i reference ima njihov direktor marketinga? Šta klijenti i kupci misle o njima i njihovim proizvodima?
TRAŽITE SAVET
Linkedin, kao mreža stručnjaka iz mnogobrojnih oblasti, pomaže vam da dobijete stručne savete i odgovore na pitanja potpuno besplatno. LinkedIn Answers, ne samo što Vam omogućavaju da demonstrirate svoje znanje i pružite pomoć, već i da postavljate pitanja.
Na primer, možete da dobijete odgovore na vrlo praktična pitanja:
- Gde mogu da naučim Microsoft Excel i Access?
- Kako postupate sa klijentima koji ne plaćaju?
- Koja znanja i veštine su potrebni da bi se pokrenuo sajt za grupnu kupovinu?
Pitanja možete da postavljate svim korisnicima na engleskom jeziku, a možete da štiklirate opciju da je vaše pitanje fokusirano na određenu geografsku lokaciju (na primer, Srbiju). Osim toga, možete da izaberete konekcije kojima želite da postavite pitanje. Primera radi, ako znate da je neko od vaših konekcija stručnjak za određenu oblast, možete da uputite pitanje direktno njoj ili njemu.
OGLAŠAVATE SVOJE PROIZVODE I USLUGE.
LinkedIn Ads je servis za ciljano oglašavanje. Sami kreirate svoje oglase i birate ciljnu javnost kojoj želite da prikažete oglase. Možete da ciljate korisnike po industriji, funkciji, godinama, broju zaposlenih u kompaniji, lokaciji. Potencijali oglašavanja na LinkedIn-u su veliki imajući u vidu da dobijate priliku da predstavite svoje poslovanje, proizvode i usluge donosiocima odluka o nabavci, vlasnicima kompanija, preduzetnicima, direktorima i uspešnim poslovnim ljudima širom sveta i lokalno. Prosečan korisnik LinkedIn-a ima godišnji prihod veći od 100,000$.
ZAPOSLITE SE ILI PROMENITE POSAO
Mnogi korisnici otvaraju nalog na LinkedInu upravo zato što traže zaposlenje. Menadžeri ljudskih resursa i vlasnici preduzeća koriste LinkedIn da pronađu zaposlene i oglase radna mesta. Osnovni LinkedIn saveti za korisnike koji traže posao su:
- Kreirajte potpun profil i redovno ga ažurirajte da biste ostavili snažan prvi utisak.
- Gradite mrežu konekcija da biste povećali vidljivost i mogućnost da dobijete preporuke.
- Pratite više kompanija da biste prvi saznali za nove poslovne prilike i otvorena radna mesta.
Više saveta za sve koji traže posao možete da pronađete u LinkedIn centru za pomoć.
Ovo su samo neki od načina na koje LinkedIn može da vam pomogne u karijeri i poslovanju. LinkedIn ima još niz prednosti i koristi kako za pojedince tako i za kompanije. Ali, kao i na drugim društvenim mrežama, možete da ih ostvarite samo ako uzmete aktivno učešće.
Primjedbe
Objavi komentar