Spriječi ODLAZAK svog radnika u EU: Korak 2 IZGRADI PRIČU ZA UPOSLENIKA

U prošlom postu sam predstavio postojanje i sve izraženiji uticaj problema u privredi koji je predstavljen kroz povećan rizik odlaska stručne radne snage, koja se upravo dešava u Krajini, ali i u drugim dijelovima BiH. U tom postu sam kratko opisao prvi korak koji bi domaći privrednici, koji imaju izražen ovaj rizik, trebali da urade, a to je utvrđivanje realnog stanja radne snage u vlastitom preduzeću. 

Podsjećanja radi:

KORAK 1  - utvrđivanje postojećeg stanja radne snage u vlastitom preduzeću
  • opis poslova i broj uposlenika,
  • broj stručnih uposlenika ,
  • segmentacija stručnih uposlenika po njihovoj važnosti za firmu (doprinos, znanje, prihod, bitno je odrediti referentnu vrijednost), 
  • ocijeniti nivo morala, motiva i ambicija uposlenika (razgovor 1na1, anonimna anketa, ili intervju od strane trećeg lica, agencije i sl, ili anonimno istraživanje mišljenja vlastite radne snage, slušanje i utvrditi kuloarske priče), 
  • analizirati platne razrede (gdje su bili, koliki su sada, ko je napredovao, ko nije), 
  • razgovarati individualno sa uposlenicima, ali i timski,
U ovom koraku ste napravili presjek stanja u firmi, i imate kompletan pregled radnika i njihovih zadaća, kao i sposobnosti, ambicija i spremnosti za dalji rad i razvoj aktive firme. Kroz ovaj korak ustvari Vi radite nalaze krvi vlastitog preduzeća, odnosno utvrđujete ljudski kapacitet (ljudi su ključni resurs i instrument za postizanje rezultata) za dalje održavanje i razvoj poslovnih procesa. Jednim dijelom i treba da postanete SAMOSVJESNIJI situacije u kojoj se nalazite, dok istovremeno utvrđujete rizike kojim morate da počnete da upravljate. 
Suštinski, znaćete koga imate u firmi, i ko je to što će da radi i izvršava zadatke sa očekivanim rezultatima, a ko ne. Ko je zadovoljan materijalnim kompenzacijama, ko ne. Ko misli da može više, a neće, a ko ne želi nikako da radi. Saznaćete vlastite anomalije. Spoznaćete vlastite greške, kroz tuđe pretpostavke i predrasude. Znaćete šta bi to Vaši ljudi uradili da su na Vašem mjestu. Saznaćete ko su ljudi sa kojima radite (iako mislite da to već znate, ali kad ste zadnji put razgovarali 1na1 sa svojim uposlenicima na temu PLATE, MOTIVACIJE, CILJEVA, PLANOVA, RAZVOJA, ZAJEDNIČKOG RAZVOJA, NAPREDOVANJA, EDUKACIJA, RAZVOJA STRUKE, EDUKACIJA???) Budimo iskreni, niste baš odavno!
Kada ste obavili Korak 1, utvrdili vlastite radne snage (stručnost, kvantitet, potreba), Vi imate informaciju sa kakvom radnom snagom i kapacitetom raspolažete, te znate kolika je Vaša snaga u ljudskim resursima. 

Korak 2 je ustvari i paralelni korak 1 koji se može uraditi i prije Analize ljudskih resursa, ali bitno je da ga kreirate kada Već imate pretpostavku sa čime trenutno raspolažete, kada su u pitanju ljudi, naročito zbog kontrole rizika da Vas uposlenici napuste (mi u Krajini ga možemo slobodno nazvati RIZIK NJEMAČKE). 

Kada znate sa kakvim ljudima raspolažete, kojom stručnošću, i kapacitetima razvoja, možete da postavite svoje poslovne ciljeve. Nisu to klasični poslovnic ciljevi, npr. Povećaćemo prihod od prodaje proizvoda X za 20% 
Ciljevi o kojima pišem su generalni ciljevi vlasnika i menadžera preduzeća (privrednika), oni iskreni o kojima samo on razmišlja, možda jer se boji podijeliti sa svojim radnicima, a možda jer se boji konkurencije, ili možda da drugi ne znaju, međutim to su svi ciljevi firme, svakog segmenta. Da li Vam je cilj da su radnici kulturni, obrazovani i profesionalni u svome poslu? Da li želite da povećate produktivnost? Da li želite da povećate plate? Da li želite da povećate kvalitet proizvoda, produžite vijek trajanja istog? Da li želite veći broj kupaca? POSTAVITE CILJEVE I PODIJELITE CILJEVE sa svim onima koji direktnim radom doprinose ostvarenju istih!
Slikovni rezultat za teamwork
ZAJEDNO SVI POSTIŽU VIŠE - CILJEVA !!!
KORAK 2: Postavljanje ciljeva 
  • Kreirajte ciljeve koje želite postići u poslovanju Vaše firme: finansijski ciljevi (prihodi i rashodi), proizvodni ciljevi (broj proizvoda, vrsta proizvoda, novi proizvodi, kvalitet, cijena, ...), troškovni ciljevi (upravljanje troškovima), ciljevi u upravljanju uposlenicima (HR ciljevi) (poslovna komunikacija uposlenika, edukacija uposlenika, način i politike upravljanja i ponašanja uposlenika, radna atmosfera, visoka motivacija, brži rad, veća efikasnost i sl), marketinški ciljevi, transportni ciljevi, i ostali ciljevi koji su vezani za svaki segment poslovanja Vaše firme. 
  • Nabrojite te ciljeve na list papira na osnovu visine prioriteta za Vašu firmu, 
  • Neka ciljevi budu realni (većina PRIVREDNIKA kroz glasno nabrajanje ciljeva obično mašta, zaboravi realnost, ciljevi moraju da budu ostvarivi, realni i na osnovu stvarnih mogućnosti), 
  • Organizujte sastanak Vašeg najbližeg tima ljudi sa kojima upravljate svim procesima u firmi, i podijelite ih sa njima, tražite da ocjene iskreno Vaše ciljeve, i da daju svoje prijedloge. Podijelite im liste ciljeva i dajte im dan, dva da se očituju (neka prođe koji dan, da mogu i oni razmisliti i možda generisati nove ciljeve, a ujedno i učvrstiti stav po osnovu Vaših postavljenih ciljeva). Ne zaboravite obrazložiti svaki cilj, 
  • Organizujte zaključni sastanak i tražite da se i oni očituju direktno i ozbiljno po pitanju ciljeva, tražite da daju iskrene i direktne odgovore, uzmite u razmatranje svaki komentar i svaki novi predloženi cilj, 
  • Zajedno sa Vašim timom usvojite postavljene ciljeve, 
Možda tekst zvuči dosadno, ali vjerujte da danas malo koji radnik poznaje stvarne ciljeve firme i svoju poziciju u istoj, i zašto on radi, te šta on treba bolje da uradi, da bi, i firmi, i njemu bilo bolje! 
U velikom broju firmi ciljevi i ne postoje, te su ustvari neka opća misao u glavama PODUZETNIKA, npr. proširićemo prodaju, a nigdje nema kako, sa kojim proizvodima, sa kojim alatima, kojim LJUDIMA, u kojem broju, za koliko, kada i kome...

Ciljevi moraju biti:
 - LOGIČNI: pametni, normalni, racionalni,
 - MJERLJIVI: numerički, da se mogu izmjeriti, ocjeniti,
 - OSTVARLJIVI: realni, da se mogu ispuniti,
 - VAŽNI: bitni, relevantni,
 - VREMENSKI: sa jasno definisanim rokovima.
Slikovni rezultat za goals SMART


Kada sa Vašim timom kreirate listu ciljeva, Vi ste njih uključili u proces upravljanja firmom, pa makar u domenu ciljeva, ta činjenica odaje zadovoljstvo i povećava osjećaj pripadnosti i lojalnosti. Upravo nerad sa vlastitim uposlenicima je jedan od velikih razloga odlaska uposlenika, jer nerad sa uposlenicima iste udaljava od firme, od ideje, od PRIČE koju PRIVREDNIK gradi. NEPRIČA čini uposlenika nevidljivim, i smanjuje osjećaj svrsishodnosti, što ga čini podložnim za odlazak prvom prilikom, a ima li bolje od NJEMAČKE? Pa učinite da ima!

CILJ KORAKA 2:
Postavljanje jasnih i zajedničkih ciljeva, te uključivanje uposlenika u kreiranju istih je jedan od koraka kreiranja radne atmosfere koja smanjuje rizik odlaska uposlenika u EU. Radna atmosfera se gradi i mora biti produktivna i razvojna, a ne depresivna i totalitaristička. Vaša PRIČA mora biti realna i produktivna za uposlenike!

Nastavlja se...

Za sva pitanja pišite: almirtahirovic@outlook.com

Primjedbe

Popularni postovi