Spriječi ODLAZAK svog radnika u EU: PRODAJ SVOJU PRIČU UPOSLENICIMA!

Poštovani, 

S obzirom da danas imamo "tabu" temu u privredi koja govori o riziku manjka radne snage ovdašnjih privrednika, naročito onih čija djelatnost podrazumijeva specifičnu stručnost i educiranost + iskustvo u struci, potrebno je istaknuti osnovne korake kako spriječiti da stručni ljudi odu iz firme, te da se aktivnije uključe u njen razvoj. Mnogi privrednici odgađaju momenat kada treba razmišljati o koracima koji definišu postupke zadržavanja i razvoja uposlenika, koji kao takav predstavlja jedan od temeljnih stubova za dalji razvoj i funkcionisanje preduzeća. Danas funkcionišemo u privredni koja i dalje ima epitet "u razvoju", ali tržište je daleko ispred tog razvoja jer smo svjedoci tržšnih uticaja sa aspekta konkurencije, kvaliteta i standarda u svim privrednim djelatnostima (sektorima). Nažalost, shodno potrošačkoj moći, živimo i radimo u, još uvijek, cjenovno osjetljivom, društvu. 

Većina menadžera malih i srednjih preduzeća se zapita šta je problem tek nakon što uposlenik najavi otkaz, ili jednostavno prestane da dolazi na posao, i imaju naravno milion razloga što bi to trebalo biti tako, i do sada je višak radne snage u bazenu nezaposlenih za srednji i niži menadžment i proizvodnju predstavljao svojevrsnu rezervu, i davao snagu svim privrednicima da upravljaju radnom snagom jednim tzv. totalitarnom vrstom liderstva, čast izuzecima, uz uzlike da su na tržištu u prosjeku takve konfiguracije preduzeća, standarda plaća, radnih uvjeta i sl. ne mareći puno za zakonske odredbe (osim kada su "problemi" evidentni i kada eskaliraju, tada je "zakon" majka), već sa ciljem iskorištavanja radne snage u punom kapacitetu, zanemarujući društvene, ekološke i prirodne standarde, da ne spominjem poslovnu etiku i moral, te humanost. 
Tada je radnik otišao, i tražio drugi sličan angažman, a poslodavac menadžer veoma brzo pronalazio zamjenu sa sličnim kompetencijama, te se privređivanje nastavljalo. 


Danas menadžeri imaju jedan veliki izazov ispred sebe. Izazov je kako pobijediti rizik od odlaska stručnog uposlenika, kada na tržištu rada postoji manjak uposlenika sa sličnim ili istim kompetencijama (sposobnostima, vještinama, iskustvom, znanjem...)? Istovremeno svi se privrednici suočavaju sa nemogućnošću zaustavljanja radnika koji odlazi u inostranstvo na rad, u većini slučajeva, na radnom mjestu sa istim opisom zadataka, samo pod EU (Njemačka) uslovima, standardima poslovnog i privatnog života. Nemaju način da zaustave odlazak uposlenika, a veoma teško mogu pronaći novog sa istim sposobnostima kao zamjenu. Državni organi, naravno, po ovom pitanju šute i još nisu počeli razgovarati o ovom problemu (trendu - TOP SECRET), da ne spominjemo prijedloge sistemskog potencijalnog rješenja. Podsjećamo da svi koji odlaze vani idu u firme kod kojih imaju osigurana sva ljudska prava, 30 dana godišnjeg, redovnu platu (sa kojom mogu finansirati svoje osnovne troškove života), i rijetko koji se planira vratiti i ulagati u BiH (naročito MLADI). 

Trend odlaska stručnih uposlenika predstavlja i za neke već jeste ogroman RIZIK za privredu te uzrokuje sljedeće probleme:
 - privrednici ostaju bez kvalifikovane radne snage, 
 - preduzeća stagniraju u razvoju, jer stručni radnici su otišli ili će otići, a za edukaciju novih treba dosta vremena i novaca, 
 - preduzeća odustaju od novih investicija (nove vrijednosti, nova zapošljavanja, nove plate, novi doprinosi, NOVI KAPITAL), 
 - preduzeća su počela, ili će smanjiti kvalitet proizvoda i usluga, 
 - preduzeća će smanjiti vlastite kapacitete proizvodnje, 
 - preduzeća će ostati bez struke, znanja i mogućnosti da se razvijaju.

Drugim riječima, privreda ovog kraja slabi, a ništa po tom pitanju ne čini, samim time slabi i potrošačka moć, i otvara se još veći prostor za buduće strane proizvode, jer razvoj ekonomije "u razvoju" dodatno slabi. 

Da bi ste spriječili stagnaciju i negativne trendove vlastite firme, potrebno je da radite aktivno na sprječavanju odlaska vlastitih uposlenika u inostranstvo: RADITE NA SEBI i VAŠIM UPOSLENICIMA. 

Svi danas govore o prodaji, e došlo je vrijeme da PODUZETNICI MORAJU PRODATI SVOJA RADNA MJESTA SVOJIM UPOSLENICIMA, naravno ne za novac jer onda već pričamo o vlasništvu, ali moraju prodati priču svoje firme i sebe, kako bi uposlenici pristali raditi (ostati) kod u preduzećima i radnim mjestima. Priča koja je predmet prodaje je strategija, filozofija rada, materijalno nagrađivanje (plata, TO, dnevnice i dr. obilici materijalnih nagrada), nematerijalne nagrade (auta, klubovi, i dr. benefiti). 

Da biste došli u stadij da aktivno obnovite svoju radnu snagu, zadržite istu, i razvijate je dalje, neće Vam biti potreban HR psiholog, menadžer ili slično, dovoljno je da pratite nekoliko koraka, kreirate svoju PRIČU ZA PRODAJU uposlenicima i radite na njoj:

KORAK 1  - utvrđivanje postojećeg stanja radne snage u vlastitom preduzeću
  • opis poslova i broj uposlenika,
  • broj stručnih uposlenika ,
  • segmentacija stručnih uposlenika po njihovoj važnosti za firmu (doprinos, znanje, prihod, bitno je odrediti referentnu vrijednost), 
  • ocijeniti nivo morala, motiva i ambicija uposlenika (razgovor 1na1, anonimna anketa, ili intervju od strane trećeg lica, agencije i sl, ili anonimno istraživanje mišljenja vlastite radne snage, slušanje i utvrditi kuloarske priče), 
  • analizirati platne razrede (gdje su bili, koliki su sada, ko je napredovao, ko nije), 
  • razgovarati individualno sa uposlenicima, ali i timski,
CILJ koraka 1: utvrditi stanje uposlenika, njihove spremnosti na rad, stanje ambicija, nivoa zadovoljstva, ali u krajnjem slučaju potrebno je odrediti negativnosti samog menadžmenta, preduzeća, i samih uposlenika, jer kada spoznate vlastite slabosti, i slabosti Vaših instrumenata za produktivnost, moći ćete da kreirate putanju razvoja i unapređenja poslovanja, koju ćete realizirati kroz naredne korake.

Nastavlja se....

Za sva pitanja pišite: almirtahirovic@outlook.com

AlmirT




Primjedbe

Popularni postovi