Spriječi ODLAZAK svog radnika u EU: Korak 3 PLANIRAJ PRIČU ZA UPOSLENIKA

Drugi korak je bio postavljanje ciljeva. Kada ste postavili jasne ciljeve, i to:

 - kreirali ciljeve za svaki segment poslovanja,
 - predstavili ciljeve Vašim suradnicima i članovima tima,
 - razvili i zaključili konačnu listu ciljeva poslovanja firme,

vrijeme je da osmislite kako te ciljeve postići?

Imate jasno predstavljenu analizu radnih kapaciteta sa kojim raspolažete (korak 1) i ciljeve koje želite da postignete (korak2), prema tome sada Vam treba jasan plan kako da ostvarite ciljeve. Upravo ovaj post govori o tome kako da kreirate plan, i koji su detalji ključni u kreiranju realnog i ostvarivog plana.
Mnogo je napisnih riječi o planiranju, izradi i kreiranju planova, formata, itd. Ovdje ćemo prosto prikazati šta je to što plan aktivnosti treba da sadrži, i kada kažemo plan, mislimo na plan djelovanja i poslovanja unutar firme koji treba da služi kao putokaz za ostvarenje postavljenih ciljeva (korak2). Ustvari, to je hodogram aktivnosti. 

Bilo da ste mala ili srednja firma, potrebno je da imate okvirni plan poslovnih aktivnosti sa kojim će svi uposlenici biti upoznati. Podsjetimo se da ste već analizirali firmu i imate informaciju o poslovnim kapacitetima, postavili ste ciljeve, i sada morate imati plan kako to provesti u djelo, tj. kako će to Vaši uposlenici izvršiti i postići ciljeve!
Danas većina preduzetnika ima viziju, ciljeve i plan koje samo oni znaju, dok uposlenici predstavljaju pijune koji, u većini slučajeva, ni ne znaju čemu, kome i kako to oni doprinose, i ne mogu Vam reći koje to ciljeve postižu, koji su to poslovni rezultati koji ih opisuju, pozitivni, negativni, ne znaju da kažu u kojem smjeru firma ide, ne znaju ama baš ništa o vlastitoj firmi, za koju znoj prolijevaju, i koju velikom voljom grade. 

Da li su Vaši uposlenici takvi? Morate se zapitati da li Vaš uposlenik zna šta radi? Zna li kako će on profitirati od onog što radi? Da li će mu biti bolje ako marljivije i kvaltietnije radi? Da će firmi biti bolje? Da li će svi biti sretniji? Da li će dobiti nagradu? Da li će direktor biti zadovoljniji? Šta treba danas raditi a šta sutra? Da li je Vaš uposlenik siugran da će imati posao i naredni mjesec? Sve su ovo pitanja na koje je potrebno da Vaši uposlenici imaju odgovore, ako ništa, barem opća saznanja o strategiji i planu poslovanja preduzeća (npr. rastemo 20% ove godine, postaćemo lideri u našem sektoru u regiji, podignućemo kapacitet za 10%, dobićemo nove mašine, proizvešćemo novi proizvod, i sl.). Kao što napisah, većina današnjih preduzeća koji sebe smatraju velikim, ne održavaju komunikaciju sa uposlenicima, niti imaju plan aktivnosti, jasan svakom uposleniku. 

Plan treba da sadrži sljedeće elemente:
  • Listu aktivnih učesnika, 
  • Nabrojane i definisane resurse koji će i sa kojim će se izvršavati radni zadaci - alati, ljudi, infrastruktura, tehnika. 
  • Definisane zadatke-uposleni mora imati inforamciju šta se to od njega očekuje, u kojem broju, načinu i sl, 
  • Definisane izvršioce zadataka - potrebno je imenovati svakog od nosioca obaveze po zadatku, povezanim sa već postavljenim ciljevima. 
  • Jasno postavljene rokove za izvršenje zadataka - svaki nosilac zadatka mora imati i rok izvršenja istog. 
  • Jasno postavljene nagrade za izvršenje plana! - ovdje se može pripisati i motivacija koju uposlenici i izvršioci zadataka moraju da osjete po završetku aktivnosti. 
  • Prezentovati plan uposlenicima, te tražiti prijedloge od istih, i usaglasiti plan.
  • Delegirati aktivnosti uposlenicima. 
Ovakav draft plana je potrebno napraviti za svaki segment poslovanja za koji su već postavljeni ciljevi. Plan izvršenja za svaki od segmenata, odjela ili službi. Upravo jasno definisani koraci čine uposlenicima radne zadatke jasnijima. 


Podsjećanja radi, ciklus tekstova ima za cilj da podigne svijest o problemu odlazaka radne snage u Krajini, ali i u BiH, te ovo predstavlja korak 3 prema povećanju kvalitete upravljanja preduzećima u domaćoj privredi i odnosa sa uposlenicima. 

Napominjem da svi uposlenici moraju biti upoznati sa osnovnim godišnjim strateškim načelima, ali i općeg plana poslovnih aktivnosti. Upravo poznavanje plana čini uposlenike uključenim u glavne procese upravljanja preduzećem, čime se motivacija povećava, zajedno sa ambicijom i voljom za rad. 

CILJ KORAKA 3:
Kreiranje hodograma za svaki segment poslovanja sa ciljem izvršenja zadanih ciljeva za svakog uposlenika, službu i subsegmente preduzeća. Uposlenicima plan rada omogućuje da budu sigurniji u svakom momentu, i da jasno imaju informaciju šta se od njih očekuje, u kojem periodu, i šta to njima donosi, odnosno preduzeću. Ovim nastojimo upoznati menadžere domaćih preduzeća da je bitno zadržati uposlenika!

Nastavlja se...

Za sva pitanja pišite na: almirtahirovic@outlook.com
 -

Primjedbe

Popularni postovi