Zašto strategija Preduzetničkog Marketinga u BiH firmi?

Zašto strategija Preduzetničkog Marketinga u Vašoj firmi?





Privrednici u BiH se suočavaju sa turbulentnim vremenima (okruženjem), povećanom dinamikom poslovnih aktivnosti i sve jače domaće i globalne konkurencije danas, stoga moraju da svaki dan izmisle način na koji će nastaviti sa kreiranjem svojih vrijednosti i prodajom svojih proizvoda i usluga. Iz ovog proizlazi i potreba da tradicionalni načini marketinga ne mogu više da rezultiraju sa željenim ishodima u smislu rezultata i zarade. Tradicionalni marketing je potrebno zamijeniti nekim novim principima i praksama koje će uključivati inovativne aktivnosti i strategije, kao što je preduzetnički marketing. 


Nesigurnost koja je povećana sa pojavom Covid-19 (korona virusem) je dodatno uticala na potrebu za novim načinom razmišljanja glede marketinških aktivnosti i upravljanja biznisom općenito. Upravo taj novi način razmišljanja svakog preduzetnika, novi način sagledavanja stvari i dešavanja u poslovnom okruženja i na tržištu, se razvio u način upravljanja, odnosno ja bih rekao, strategiju upravljanja firmom i biznisom koja se zove Preduzetnički Marketing. 


To je ustvari novi i obećavajući način upravljanja firmom sa naglaskom na preduzetnički način razmišljanja, fokus na kupca, tržišno motivisan pristup (sagledava potrebe kupaca) koji funkcioniše dobro i kada Vaša firma raspolaže sa nedovoljnim količinama repromaterijala ili sredstava. 


Općenito svi se slažemo da je marketing važan za svaku firmu, naročito za mala i srednja preduzeća, međutim kako su vrijednosti i rezultati tradicionalnog marketinga dovedeni u nezgodan položaj sa svim globalnim turbulencijama i online razvojem poslovanja, može se reći da je Preduzetnički Marketing upravo mix tradicionalnog marketinga i preduzetništva, te kao takav predstavlja  baznu strategiju za adekvatno upravljanje marketingom u firmama. Važno je naglasiti da je ovakav način upravljanja naročito bitan za male i srednje firme, jer su one najizloženije svim globalnim i domaćim previranjima na tržištu. Svaki povećan rizik, povećanje cijena sirovina, strah kod kupaca, nedostatak roba, povećanje kreditnih kamatnih stopa, bilo kakva barijera na tržištu, stvara manjak potražnje i prvo pogađa manje firme. Upravo je zato ovaj način upravljanja bitan svim malim i srednjim firmama u BiH i regionu.


Preduzetnički marketing prije svega cilja male firme sa ograničenim resursima (materijalnim i finansijskim) koje puno zavise od kreativnih, originalnih i inovativnih strategija na tržištu. Može se reći da u to neplanske i vizionarske poslovne aktivnosti koje preduzimaju menadžeri u svojim firmama. Ova strategija unaprjeđuje poslovne procese, način upravljanja i organizacije i općenito pristupa prema poslu, kupcima, dobavljačima i Vašoj firmi. 


Preduzetnički marketing predstavlja strategiju firme koja se ogleda kroz sljedećih 7 dimenzija: 

1. Proaktivnost,

2. Fokus na poslovne prilike,

3. Proračunat stepen preuzimanja rizika u poslu, 

4. Inovativnost, 

5. Osjetljivost prema kupcima ili fokus na kupcima,

6. Iskorištavanje resursa, 

7. Kreiranje vrijednosti.


Ako Vaša firma strateški implementira navedene dimenzije u Vašim procedurama i svim poslovnim aktivnostima, očekuje se povećana performansa Vaše firme (profitabilnost). U određenim državama je dokazana povećana profitabilnost kao direktni rezultat primjene preduzetničkog upravljanja. U BiH je u toku studija koja će to dokazati. 

Preduzetnički marketing način upravljanja čini Vašu firmu sposobnom da odgovori na sve poznate izazove i spremi je za sve nepoznato na tržištu. Ova strategija povećava prodaju, usavršava nabavu, kreira neometan proces informacija i rješava potrebe svih zainteresiranih kupaca u najkraćem mogućem roku, uz povećanje zarade, te omogućuje firmi da pozitivno odgovori na sve tržišne izazove. 

U narednom periodu namjeravam pisati o tome kako implementirati preduzetnički način poslovanja u malim i srednjim firmama u BiH.


Almir Tahirović             










Primjedbe

Popularni postovi