Kako do LOJALNOG zaposlenika? (do ljudskog KAPITALA!)

Usavršavanje voditelja ključno je za zadržavanje NAJBOLJIH ZAPOSLENIKA i kvalitetnog ljudskog kadra (LJUDSKOG KAPITALA).
Niti jedan HR pristup koji ne uključuje dokazanu strategiju zadržavanja zaposlenika - za koje ste se jako trudili da ih regrutirate u tvrtku – nije uspješan. To zvuči logično, ali tvrtke često previde ovu kritičnu komponentu u svom programu ljudskih resursa. U nedavnoj Watson Wyatt anketi je više od 50 posto kompanija priznalo da nisu imale takvu strategiju. Razlog tome je pogrešna percepcija o tome što zadržava zaposlenike.
Pa zašto je tako? Mislim da odgovor leži u krivoj percepciji čimbenika koji su važni za motiviranje i zadržavanje zaposlenika u određenoj kompaniji.
Tzv. higijenski faktori u što spadaju plaća, odnosi, uvjeti rada, menadžement, politika itd. nisu motivatori, ali ukoliko su neadekvatni sigurno će izazvati nezadovoljstvo. 
Mnogi poduzetnici i menadžeri misle da je zadržavanje temeljeno na stavkama kompenzacije kroz plaću i nagradne bonuse, te motivacije prema principu „zlatnih lisica“ za vezivanje zaposlenika. No, motivatori su dublje u ljudskoj psihi jer se odnose na djela i ponašanja uslijed kojih se zaposlenici osjećaju uspješnima, sigurnima i poštovanima. Kao rezultat, verbalna (zvučna) strategija zadržavanja bi se trebala fokusirati te taktički uputiti na 4 ključna elementa - izvedbu, komunikaciju, odanost i natjecateljsku prednost.
Strategija upravljanjem ljudskim kapitalom nije sveobuhvatna ako ne uključuje uspješnu strategiju motiviranja zaposlenika za koje ste se jako trudili da ih regrutirate u svoju tvrtku.
Strategija motiviranja i zadržavanja bi se trebala fokusirati na 4 ključna elementa- izvedbu, komunikaciju, odanost i natjecateljsku prednost.
1. MJERLJIVI CILJEVI. Većini poduzetnika i menadžera je jasna prednost postavljanja mjerljivih ciljeva za zaposlenike, ali ova percepcija najčešće ostane uskraćena za preciznu metriku kvantitativnih i kvalitativnih ciljeva .Studija za studijom potvrđuje da se ljudi žele osjećati uspješno, žele znati da uspjevaju i da se njihovi talenti i mogućnosti koriste na način da rade razliku u poslovanju. Kada ljudi osjete njihove akcije ostvaruju tu želju, počinju razvijati osjećaj pripadnosti i osjećaj da je vaša tvrtka i njihova tvrtka. Ljudi su često najsretniji kada su u procesu postizanja cilja. Jasni i ostvarivi ciljevi koje mjere osobnu, timsku i izvedbu tvrtke omogućuju povratne informacije zaposlenicima kojima je potrebno da potvrde da rade vrijedne doprinose i postižu željene ciljeve.
2. KOMUNIKACIJA je drugi bitan element u strategiji zadržavanja, posebno komunikacijski proces koji je strukturiran da osigura povratne informacije zaposlenicima, da ih informira, naglasi i ponavlja da njihov radni doprinos ima učinak. Pošto je važno ako se zaposlenici osjećaju u vezi svoje izvedbe, tvrtke i radnog okruženja, postavlja se pitanje „ Kako znati kako se oni osjećaju u vezi tih stvari?“ Ako je dobro odrađena , komunikacija sa svojim zaposlenicima će Vam pružiti informacije koje trebate u svrhu poznavanja kako se vaši zaposlenici osjećaju radeći za vašu tvrtku. Komunicirate li dovoljno sa svojim zaposlenicima? Imate li redovne sastanke sa svojim ljudima? Komunicirate li dvosmjerno i imate li razrađen način da zaposlenici bez straha otvoreno i iskreno ponude komentare i sugestije? Provodite li ankete među zaposlenicima radi skupljanja mišljenja o aktivnostima i i problemima tvrtke? Jesu li vaši menadžeri i supervizori dobri slušatelji? Učinkoviti i senzitivan komunikacijski plan može Vam pružiti točne informacije o tome što pokreće moral zaposlenika i što vaši zaposlenici osjećaju prema vašoj tvrtci.
3. ODANOST. Istinska odanost nije prisilan zahtjev već zaslužen odgovor na povjerenje, poštovanje i posvećenost pokazan prema svakom pojedincu u tvrtci. Kada demonstrirate lojalnost svojim zaposlenicima, oni će vratiti pruženo sa obvezom i odanošću prema vašem poslovanju. Zapamtite da ljudi ne počinju svoje zaposlenje kod Vas kao odani zaposlenici, ali će razviti odanost s vremenom kako im Vi pružate povjerenje, poštovanje i cjenite ih.
Kako ćete demonstrirati svoju posvećenost prema njima? Kako ste odani svojim zaposlenicima? Jeste li više zabrinuti zbog njihovog uspjeha ili njihovog doprinosa uspjehu Vaše tvrtke? U stvarnosti ove dvije stavke nisu međusobno isključive ali su obje bitne. Zapamtite da možete kupiti nečije vrijeme; njihovu fizičku prisutnost na nekom mjestu; možete čak kupiti mjerljivi broj fizičke aktivnosti po satu. ALI NE MOŽETE KUPITI PREDANOST NJIHOVOG UMA, SRCA I DUŠE. TO MORATE ZASLUŽITI...
4. KONKURENTNA PREDNOST. Četvrti i finalni element u vašoj strategiji zadržavanja zaposlenika ima veze sa vašom konkurentskom prednošću. Dok se to može činiti čudno na prvi mah, razmislite o tome: ljudi žele raditi sa pobjednicima. Što postavlja vašu tvrtku dalje od vaše konkurencije? Kako vi i vaši zaposlenici- rade razliku u vašoj industriji, u vašoj zajednici, i za vaše klijente? Uzmite vremena za utvrđivanje i informiranje vaših klijenata i zaposlenika o vašim jedinstvenim konkurentskim prednostima. Ako je vaš proizvod sličan drugima na tržištu, vaša usluga može biti ono što vas razlikuje. Ljudi žele biti sa pobjednikom... a to uključuje i zaposlenike.
Za kraj jedna dobra izreka: "Poštovanje je zarađeno, iskrenost je poštovana, povjerenje zadobiveno, a lojalnost vraćena!".

Izvor: Institute for Quality & HR Development 

Primjedbe

Popularni postovi