BUDITE DIREKTOR SVOJE FIRME
Jedna online diskusija zastupa tezu da Vašu potragu za
zaposlenjem morate tretirati kao POSAO SA PUNIM RADNIM VREMENOM! Ako se
postavite na ovakav način, Vaša težnja za postizanjem rezultata, ambicioznost
te entuzijazam postaviće sebi ljestvicu
postignuća tik iznad čela, i ka njoj strijemiti sa ciljem da uspjeh i rezultat
mora biti mjerljiv. Da biste uspjeli održati taj tempo 8 sati dnevno tražiti
sebi radni angažman, morate se postaviti na mjesto DIREKTORA vlastite firme
čiji PROIZVOD ste VI! Doduše plata nije zagarantovana, međutim odgovornost i
fokus Vas kao direktora jeste na plasmanu proizvoda sa ciljem da ostvarite
rezultat i da on bude mjerljiv. Vi svakako niste samo proizvod, Vi ste
istovremeno i komercijalna služba, marketing služba te administracija. Na
ovakav način gradite potpun i zdrav poduzetnički duh, jer u poduzetništvu poduzetnik je stub i
predstavlja svaku službu u firmi. Morate izgraditi jaku marketing službu unutar
Vaše firme koja će Vas učiniti UOČLJIVIM !
Zašto bih Vas
zaposlio?
Osnovno pitanje na koje svaki proizvođač mora odgovoriti
jeste „Zašto bih ja kupio Vaš proizvod?“.
Pitanje Vas usmjerava u centar procesa Vaše potrage za poslom – zašto bi
Vas neko zaposlio! MORATE uspješno odgovoriti na ovo pitanje, jer je ono ključ
Vaše „aktive“, Vaše snage i buduće
prilike za poslodavca. Bitno je također istaknuti da nije suština samo pronaći
posao, već na koji način možete postati AKTIVA
(sredstvo, „asset“) budućem poslodavcu. Zašto ste Vi baš najbolja prilika
za moju firmu? Zašto baš trebam TEBE? Kako ćeš najviše doprinijeti mojoj firmi?
Koja to karakteristika čini TEBE najboljom opcijom za moju firmu? Šta moja
firma dobija sa tobom, a šta gubi? Na ova pitanja morate imati jasan odgovor,
kao i kod proizvoda. Zašto je baš moj proizvod najkvalitetniji? Šta ga čini
konkurentnijim, je li to kvalitet, kvantitet, prodornost, jačina, boja, okus,
smijeh, profitabilnost korisnika, volumen? Svaki proizvođač ističe komparativnu
prednost proizvoda, poput banaka koje ističu cijenu, efikasnost proizvoda koji
pruža korisniku te u novijim kampanjama u 2014. ističu benefite koje korisnici
dobijaju kupnjom proizvoda. Ovakav pristup morate i Vi razviti, te definisati,
opisati i istaknuti sve benefite koje poslodavac dobija upošljavanjem Vas, te
korištenjem Vaših vještina u svakodnevnom poslovanju. SWOT analiza je odličan
alat da postavite odgovarajuće parametre VAS kao proizvoda. Nabrojite Vaše
SNAGE, SLABOSTI, PRILIKE i PRIJETNJE. Svaki proizvođač svoje proizvode
predstavlja u katalogu, sa osnovnom specifikacijom i opisom proizvoda. Katalog
u kojem ćete se VI predstaviti jeste CV (Rezime). Kada iziđete na tržište sa
katalogom, cijenom i proizvodom, potražnja će se ogledati kroz pozive na
intervjue i ponude za posao. Ukoliko izostanu pozivi na intervju, i same
ponude, onda imate problem sa prodajom. Osnov svake prodaje jeste marketing.
Marketing korak 1 –
SVIJEST
Kad je proizvod spreman, prvi od koraka jeste izlazak na
tržište, a to znači da morate Vaš proizvod predstaviti (ponuditi) tržištu sa
ciljem da onaj koji ima potrebu (potražnju) zna gdje se obratiti i gdje može
pronaći takav proizvod. Ovaj korak podrazumijeva da istupite naprijed sa
viješću da tražite posao, i da svoj CV pošaljete na adrese firmi za koje
smatrate da imaju potrebu za kadrom kakav ste Vi, ali samo u one u kojima biste
želili raditi! Okolina, tj. tržište mora biti svjesno da Vi postojite, da Vaše
osobine, vještine i znanje mogu doprinijeti uvećanju poslovne aktive, odnosno
profita! Tu svjesnost o Vašem postojanju VI MORATE PROMIJENITI, tj. podignuti
rasprostranjenost informacije na višu razinu.
Marketing korak 2 – MREŽA
POZNANSTVA
Nakon što znamo da proizvod postoji, moramo znati njegove
najbolje osobine kako se ne bi libili da ga preporučimo drugima. Vaš cilj je da
proširite mrežu poznanstva, te da osobe koje Vas poznaju znaju tačno kakav
posao tražite, i šta nudite, koja se vještina ističe, i šta poslodavac može da
dobije Vašim upošljavanjem. To ćete postići širenjem Vaše mreže poznanstva i
upoznavanje iste sa činjenicama o Vama, Vašim snagama, i prilikama.
Komparativna prednost proizvoda se lako širi, i svi žele da znaju nešto
specifično o novom proizvodu na tržištu. Učinite takve okolnosti gdje će Vaši
poznanici imati u vidu da Vas preporuče ukoliko saznaju da postoji radno mjesto
koje Vas zanima, ili čijem opisu odgovaraju Vaše kvalifikacije. Širite mrežu i
pričajte iskreno o Vama i Vašim željama. Možda mislite da u maloj sredini je to
nemoguće, ali grdno se varate, tržište je veliko koliko i Zemlja!
Marketing korak 3 – EMOTIVNI
ODGOVOR
U Vašoj marketing službi moguće je kontrolirati razvoj
SVIJESTI i POZNANSTVA proizvoda na tržištu, ali nije moguće uticati na razvoj i
uticaj emotivnog odgovora prilikom širenja mreže poznanstva. Emotivni odgovor
je definiran kao dodatni, nevidljivi podsticaj ljudima oko nas, kupcima i
korisnicima koji ih motiviše da kupe, da doprinesu procesu koji smo pokrenuli,
odnosno da koriste uslugu. Kada ste Vi u pitanju, nećete moći uticati na to
koliko će ljudi oko Vas podržati ideju Vašeg pronalaska posla, niti koliko će
Vas htjeti preporučiti. Ono što je zanimljivije jeste mogući pozitivan ishod, a
to je da uvijek minimalno 50% ljudi, poznanika više radi na tome da Vas
promovišu, preporuče i pomognu u pronalasku posla. Takvu situaciju srećemo i
kod prodaje proizvoda. Svi Vas poslužaju i podržavaju, ali samo dio je onih
koji će Vas pohvaliti, preporučiti, ili aktivno podržati u daljoj prodaji Vašeg
proizvoda. Ovo Vam govori da je pozitivan emotivan odgovor moguć i veliki
onoliko koliko je velika Vaša mreža poznanstva i svijest o Vama. Upravo zato
ste VI DIREKTOR Vaše firme, i upravljate razvojem Vas i Vašom karijerom!
Almir Tahirović, dipl. oecc
Slijedi: Prodaja
„PROIZVODA“.
Primjedbe
Objavi komentar