BUDITE DIREKTOR SVOJE FIRME

Jedna online diskusija zastupa tezu da Vašu potragu za zaposlenjem morate tretirati kao POSAO SA PUNIM RADNIM VREMENOM! Ako se postavite na ovakav način, Vaša težnja za postizanjem rezultata, ambicioznost te entuzijazam  postaviće sebi ljestvicu postignuća tik iznad čela, i ka njoj strijemiti sa ciljem da uspjeh i rezultat mora biti mjerljiv. Da biste uspjeli održati taj tempo 8 sati dnevno tražiti sebi radni angažman, morate se postaviti na mjesto DIREKTORA vlastite firme čiji PROIZVOD ste VI! Doduše plata nije zagarantovana, međutim odgovornost i fokus Vas kao direktora jeste na plasmanu proizvoda sa ciljem da ostvarite rezultat i da on bude mjerljiv. Vi svakako niste samo proizvod, Vi ste istovremeno i komercijalna služba, marketing služba te administracija. Na ovakav način gradite potpun i zdrav poduzetnički duh,  jer u poduzetništvu poduzetnik je stub i predstavlja svaku službu u firmi. Morate izgraditi jaku marketing službu unutar Vaše firme koja će Vas učiniti UOČLJIVIM !


Zašto bih Vas zaposlio?

Osnovno pitanje na koje svaki proizvođač mora odgovoriti jeste „Zašto bih ja kupio Vaš proizvod?“.  Pitanje Vas usmjerava u centar procesa Vaše potrage za poslom – zašto bi Vas neko zaposlio! MORATE uspješno odgovoriti na ovo pitanje, jer je ono ključ Vaše „aktive“,  Vaše snage i buduće prilike za poslodavca. Bitno je također istaknuti da nije suština samo pronaći posao, već na koji način možete postati AKTIVA  (sredstvo, „asset“) budućem poslodavcu. Zašto ste Vi baš najbolja prilika za moju firmu? Zašto baš trebam TEBE? Kako ćeš najviše doprinijeti mojoj firmi? Koja to karakteristika čini TEBE najboljom opcijom za moju firmu? Šta moja firma dobija sa tobom, a šta gubi? Na ova pitanja morate imati jasan odgovor, kao i kod proizvoda. Zašto je baš moj proizvod najkvalitetniji? Šta ga čini konkurentnijim, je li to kvalitet, kvantitet, prodornost, jačina, boja, okus, smijeh, profitabilnost korisnika, volumen? Svaki proizvođač ističe komparativnu prednost proizvoda, poput banaka koje ističu cijenu, efikasnost proizvoda koji pruža korisniku te u novijim kampanjama u 2014. ističu benefite koje korisnici dobijaju kupnjom proizvoda. Ovakav pristup morate i Vi razviti, te definisati, opisati i istaknuti sve benefite koje poslodavac dobija upošljavanjem Vas, te korištenjem Vaših vještina u svakodnevnom poslovanju. SWOT analiza je odličan alat da postavite odgovarajuće parametre VAS kao proizvoda. Nabrojite Vaše SNAGE, SLABOSTI, PRILIKE i PRIJETNJE. Svaki proizvođač svoje proizvode predstavlja u katalogu, sa osnovnom specifikacijom i opisom proizvoda. Katalog u kojem ćete se VI predstaviti jeste CV (Rezime). Kada iziđete na tržište sa katalogom, cijenom i proizvodom, potražnja će se ogledati kroz pozive na intervjue i ponude za posao. Ukoliko izostanu pozivi na intervju, i same ponude, onda imate problem sa prodajom. Osnov svake prodaje jeste marketing.

Marketing korak 1 – SVIJEST
Kad je proizvod spreman, prvi od koraka jeste izlazak na tržište, a to znači da morate Vaš proizvod predstaviti (ponuditi) tržištu sa ciljem da onaj koji ima potrebu (potražnju) zna gdje se obratiti i gdje može pronaći takav proizvod. Ovaj korak podrazumijeva da istupite naprijed sa viješću da tražite posao, i da svoj CV pošaljete na adrese firmi za koje smatrate da imaju potrebu za kadrom kakav ste Vi, ali samo u one u kojima biste želili raditi! Okolina, tj. tržište mora biti svjesno da Vi postojite, da Vaše osobine, vještine i znanje mogu doprinijeti uvećanju poslovne aktive, odnosno profita! Tu svjesnost o Vašem postojanju VI MORATE PROMIJENITI, tj. podignuti rasprostranjenost informacije na višu razinu.
Marketing korak 2 – MREŽA POZNANSTVA
Nakon što znamo da proizvod postoji, moramo znati njegove najbolje osobine kako se ne bi libili da ga preporučimo drugima. Vaš cilj je da proširite mrežu poznanstva, te da osobe koje Vas poznaju znaju tačno kakav posao tražite, i šta nudite, koja se vještina ističe, i šta poslodavac može da dobije Vašim upošljavanjem. To ćete postići širenjem Vaše mreže poznanstva i upoznavanje iste sa činjenicama o Vama, Vašim snagama, i prilikama. Komparativna prednost proizvoda se lako širi, i svi žele da znaju nešto specifično o novom proizvodu na tržištu. Učinite takve okolnosti gdje će Vaši poznanici imati u vidu da Vas preporuče ukoliko saznaju da postoji radno mjesto koje Vas zanima, ili čijem opisu odgovaraju Vaše kvalifikacije. Širite mrežu i pričajte iskreno o Vama i Vašim željama. Možda mislite da u maloj sredini je to nemoguće, ali grdno se varate, tržište je veliko koliko i Zemlja!


Marketing korak 3 – EMOTIVNI ODGOVOR

U Vašoj marketing službi moguće je kontrolirati razvoj SVIJESTI i POZNANSTVA proizvoda na tržištu, ali nije moguće uticati na razvoj i uticaj emotivnog odgovora prilikom širenja mreže poznanstva. Emotivni odgovor je definiran kao dodatni, nevidljivi podsticaj ljudima oko nas, kupcima i korisnicima koji ih motiviše da kupe, da doprinesu procesu koji smo pokrenuli, odnosno da koriste uslugu. Kada ste Vi u pitanju, nećete moći uticati na to koliko će ljudi oko Vas podržati ideju Vašeg pronalaska posla, niti koliko će Vas htjeti preporučiti. Ono što je zanimljivije jeste mogući pozitivan ishod, a to je da uvijek minimalno 50% ljudi, poznanika više radi na tome da Vas promovišu, preporuče i pomognu u pronalasku posla. Takvu situaciju srećemo i kod prodaje proizvoda. Svi Vas poslužaju i podržavaju, ali samo dio je onih koji će Vas pohvaliti, preporučiti, ili aktivno podržati u daljoj prodaji Vašeg proizvoda. Ovo Vam govori da je pozitivan emotivan odgovor moguć i veliki onoliko koliko je velika Vaša mreža poznanstva i svijest o Vama. Upravo zato ste VI DIREKTOR Vaše firme, i upravljate razvojem Vas i Vašom karijerom!

Almir Tahirović, dipl. oecc


Slijedi: Prodaja „PROIZVODA“.

Primjedbe

Popularni postovi