Kako otvoriti ugostiteljski objekat i postati uspješan ugostitelj

Kako otvoriti ugostiteljski objekat i postati uspješan ugostitelj

Uvod: U današnje vrijeme veliki broj ljudi razmišlja o posjedovanju malog biznisa odnosno o otvaranju ugostiteljskog objekta bilo restorana, Fast food-a ili café. Spremni smo riskirati novce do kojih smo većinom došli na težak način ili smo posudili kod banke ili rijetkih dobrih prijatelja. Prije nego što krenemo u avanturu o kojoj većina praktično malo zna, trebamo ipak obratiti pažnju na par stvari koje su i te kako bitne
  • Poslovni plan i odabir vrste ugostiteljskog objekta
  • Lokacija objekta
  • Dozvole za rad i ostali „papiri“
  • Uređenje objekta

Poslovni plan i odabir vrste ugostiteljskog objekta

Poslovni plan ne treba da bude kao za neku veću firmu sa mnoštvom detalja koje ugostitelje ne interesuju, ali svakako je veoma potreban. U poslovnom planu odabiremo vrstu željenog objekta, njegove ciljeve odnosno ciljnu skupinu (usputni klijenti, đaci, poslovnjaci i sl) te definiramo način rada kao i funkcionisanje cijelog objekta. Znači odredili smo decidnije koju vrstu ugostiteljskog objeka želimo, ciljnu skupinu kojoj ćemo ponuditi naše usluge kao i način na koji bi sve to trebalo da funkcionira.
Najpriprodniji način je da se zamislite kao gost i sve ono što upravo vi želite i osjećate kao potrebu da vam željeni ugostiteljski objekat ima po sebi ravnate. Ako je to izvrsna kava za koju znate kakva je onda upravo to uradite. Napravite café koji će kao osnovu imati izvrsnu, a ne dobru kavu. Ako volite pojesti izvrstan sendvič, znate kakav je to sendvič sa svim deteljima i dodatcima od izgleda peciva, hrskavosti, priloga, serviranja i pakovanja - onda je fast food upravo ono što trebate.
Cilj je da radite onaj posao za koji imate osjećaj, o onome što nećete da bude kod vas (loša kava, suh i neukusan sendvič, pizza lošeg izgleda, a nadasve okusa ). Ukoliko ste se odlučili za tip objekta, onda je sljedeći korak  traženje adekvatnog mjesta za ugostiteljki objekat. (Ultimativni vodič za izradu poslovnog plana za restoran, kafić ili fast food (BONUS: primjer poslovnog plana)

Lokacija objekta

Mjesto je veoma bitno ako ne i najbitnija stavka u cijelom procesu. Naprimjer, ako želimo raditi dnevno snabdijevanje hranom gledamo da je željeno mjesto lako dostupno za poslovne zgrade i što bliže dnevnoj gužvi. Takođe potrebno je voditi računa o veoma bitnoj stavki, a to je parking prostor.
Parking u blizini ili uz sam objekat je jedan veliki problem manje, jer ljudi danas (posebno ljudi sa ex yu prostora), jednostavno ne žele da hodaju do željenog objekta, nego jednostavno da iz auta izađu i onda uđu u željeni objekat. Nakon što smo uspjeli da odredimo željenu vrstu ugostiteljskog objekta, definirali poslovni plan i našli slobodnu lokaciju dolaze na red dozvole i masa papira.

Dozvole za rad i ostali „papiri“

Kao prvu stvar prije ulaska u prostor koji nam se dopao provjeravamo kakvo je stanje sa papirima objekta/prostora. Bez obzira što nam vlasnik prostora kaže da je sve ok, potrebno je otići u instituciju koja je nadležna za prostorno uređenje i provjeriti kakav status ima data lokacija i njeno mjesto u urbanističkom planu. Moguće je da lokacija trenutno ima sve papire čiste, ali prema urbanističkom planu već za pola godine će se objekat morat ukloniti radi već prije planiranih potreba grada.
Brojna su gorka iskustva neinformiranosti da je upravo taj prostor predviđen za rušenje u narednom periodu, da čeka novu urbanističku saglasnost u kojoj nema mjesta za vašu djelatnost ili je u fazi „neke“ privatizacije za koju tek kasnije saznate kada je kasno. Provjera osnovnih dugovanja struje, vode, kao i komunalnih naknada (oborite vode, porez na autorska prava..) su naredni dio provjere na isti način kao i lokacijska. Ne treba zaboraviti dodatne naknade za koje vam vlasnik prostora nije rekao u prvom razgovoru a podrazumijevaju se u vašem dodatnom plaćanju kao istaknute reklame, bašte sa stolovima koju obično plaćate po kvadratu a negdje i po broju stolova i sl. Papiri potrebni za otvaranje (9 najčitanijih tekstova)

Uređenje objekta

Kada smo dobili potrebne informacije o statusu objekta i ugovore o najmu, pristupamo razmišljanju o uređenju objekta,  i to ne bilo kakvog objekta, već vašeg objekta iz snova. Vaš prostor treba da bude dio vas, da se vaši klijenti u njemu osjećaju dobrodošli sa izvrsnom uslugom i ugodnim boravkom. Uređenje netreba da bude pompezno i skupo da bi se gost osjećao ugodno.
Njemu treba karakter objekta koji samo vi možete izgraditi gledajući iz perspektive vas kao gosta u vašem objektu, a ne kao vlasnika. Ljudi idu tamo gdje ima srca i duše i gdje gosti postaju dio velike obitelji kojoj ste vi vođa. Mjesta za tjeskobu prostora, glazbe, usluge ili osmijeha, za uspješnog ugostitelja nema. Na kraju zato je i ugostiteljstvo i nastalo.

Savjet za kraj

Ako se niste našli u ovim kratkim savjetima i niste razumjeli bar 95% ove priče, nemojte ništa otvarati. Za vas je najbolje da se zaposlite jedno izvjesno vrijeme u ugostiteljskom objektu sličnih osobina i tu steknete osnovna znanja i počnete osjećati kako ugostiteljski objekat „diše“ . Nakon toga imat će te svoja iskustva i svoje viđenje kako bi to trebalo izgledati, što vam daje razlog više da pristupite samostalnom otvaranju sna koji vam se mota po glavi. Kako voditi restoran, kafić ili neki drugi ugostiteljski objekt (11 najčitanijih tekstova)
Izvor: Possector.ba

Primjedbe

Popularni postovi