Stvarna CIJENA KOŠTANJA ! primjer za one koji misle da je marža odmah nakon kupovne cijene


Cijena koštanja ili Product costing je jedan od sjajnih alata koji koriste controlleri. Cijena koštanja se koristi za sljedeće namjene:
  • za određivanje targetovane prodajne cijene(sistem dodataka ili mark up)
  • za vrjednovanje zaliha (full cost)
  • za određivanje contribucija u MRA-Management Result Account (proco ili varijabilni troškovi)
(klikni na sliku za više detalja)


U ovom primeru je dat obračun cijene koštanja za potrebe određivanja Targetovane Prodajne Cijene (14.238€ za 1.000 kg ili 3,560 po pakovanju).  U sledećem primjeru je dat skraćen oblik određivanja Targetovane prodajne cijene. Npr, da bi dobili cijenu od 14.238€ mi koristimo mark up od 48,9% u odnosu na COGS (cenu koštanja) od 9.562,46€.

(klikni na sliku za više detalja)

Targetovana prodajna cijena se upoređuje sa konkurencijom kao i sa onim što je kupac spreman da plati.

Primjedbe

Popularni postovi